ZYSKI i inne
rodzaje
SUKCESU

Przetrwanie - Skuteczność – Efektywność – Wygoda – Dobrobyt - Luksus
Na jakim poziomie chcesz robić biznes i żyć?

Co decyduje o sukcesie firmy cz. 05

Wnioski z przypadku firmy [002]:

  1. Spadek biznesowej formy kluczowych osób powoduje zagrożenia dla firmy
  2. Zdobycie dobrego miejsca na rynku nie oznacza, że go utrzymamy
  3. Ciągły monitoring kluczowych parametrów sukcesu zapobiega  wielu problemom
  4. Myślenie strategiczne ułatwia podejmowanie trudnych decyzji
  5. Problem nie jest problemem, to rozwiązanie jest problemem i często się go boimy
  6. Są oszczędności, które prowadzą do dużych strat

 Ad. 1. Spadek formy kluczowych osób powoduje zagrożenia

Prawdziwe problemy w firmie [002] zaczęły się od spadku biznesowej formy kluczowych ludzi. Nastąpiło przemęczenie i częściowe wypalenie sił i motywacji. To wystarczyło by firma zamiast przewidywać i aktywnie działać zaczęła reagować na to, co się dzieje. Spadek sił spowodował, że kierownictwo [002] stać było na zrywy, ale już nie na odpowiednio sprawne i konsekwentne działanie.

 Ad. 2 Zdobycie dobrego miejsca na rynku nie oznacza, że go utrzymamy

Zdobycie bardzo silnej i atrakcyjnej pozycji na rynku spowodowało że:

  • firma [002] osiadła na laurach
  • konkurencja zaczęła się konsolidować – została do tego zmuszona przez własne straty i brak perspektyw przy starym modelu funkcjonowania
  • kluczowi klienci pomogli konkurencji firmy [002] gdyż dominująca pozycja [002] była dla nich bardzo niewygodna.

Pomimo, że zjawiska te nie zaczęły się nagle, to firma [002] nie zareagowała na nie odpowiednio skuteczne (i dużo zapłaciła za te zaniechania).

Skomentuj

Posted under: Zarządzanie, Zysk

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


7 − dwa =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>