ZYSKI i inne
rodzaje
SUKCESU

Przetrwanie - Skuteczność – Efektywność – Wygoda – Dobrobyt - Luksus
Na jakim poziomie chcesz robić biznes i żyć?

Co decyduje o sukcesie firmy cz. 04

Ile kosztuje spadek biznesowej formy kadry kierowniczej na górze organizacji       

Przypadek [002]:

Organizacja [002] bardzo sprawnie rosła w siłę. W pewnym momencie napotkała na swojej drodze doskonałą okazję, z której w pełni skorzystała. Wymagało to od niej bardzo dużego i wieloletniego wysiłku. Ten wysiłek przeniósł ją na zupełnie nowy poziom biznesowych możliwości, pozycji rynkowej i osiąganych zysków.

Firma 002-1

Jednak ten bardzo duży i wieloletni wysiłek wyczerpał siły kadry kierowniczej. Pojawiły się zjawiska zmęczenia i wypalenia zawodowego. Zaś zmiana poziomu, na którym organizacja [002] robiła teraz biznes na dużo wyższy spowodował, że dotychczasowe kompetencje stały się niewystarczające. Wskutek tego niektóre osoby odpadły z firmy a inne zmniejszyły swoją dynamikę i jakość działania. Działały bardziej pod presją rynku (reaktywnie) niż aktywnie wyprzedzając możliwe do rozpoznania zjawiska. Warto zauważyć, że firma mimo bardzo dużego wysiłku i posiadanych możliwości nie zadbała o to, aby na bieżąco regenerować i rozwijać biznesową wartość tych osób, które mają największy wpływ na poziom sukcesu firmy. Ceną za te zaniechania była strata 15% rynku i kilku milionów zysku rocznie. 

Osiągnięta bardzo silna pozycja organizacji [002] przeszkadzała:

  • rozproszonej i dużo słabszej konkurencji
  • kluczowym klientom.

Dla obydwu tych grup organizacja [002] zrobiła się niewygodnie silna. Obie te grupy stały się naturalnymi sprzymierzeńcami w dążeniu do osłabienia [002].

Konkurencja mając świadomość ponoszonych strat zaczęła się konsolidować a kluczowi klienci jej w tym pomagali licząc na docelową większą konkurencję wśród dostawców po osłabieniu dominującej firmy [002].

Organizacja [002], mimo że była świadoma tych zjawisk nie wykonała możliwego kontrnatarcia gdyż była zbyt zmęczona poprzednimi (zwycięskimi dla niej) bojami o rynek i zyski. Dopuściła do tego, że sytuacja na rynku zdecydowanie się dla niej pogorszyła. Dopiero poważne straty, jakie zaczęła ponosić i bolesna świadomość nieuchronności dalszych strat spowodowały bardziej zdecydowane działania. 

W ramach tych działań firma wykonaliśmy:

  1. diagnozę sytuacji firmy [002]
  2. diagnozę potencjału ludzkiego i organizacyjnego
  3. analizę możliwych kierunków wyjścia z kryzysu
  4. rozpoznanie kierunków dalszego rozwoju firmy i ich opłacalności

oraz rozpoczęliśmy prace zmierzające do szybkiej regeneracji i odpowiednio skutecznego rozwoju potencjału kadry kierowniczej firmy.

Poniżej zamieszczamy fragmenty analiz oraz część wniosków.

Skomentuj

Posted under: Zarządzanie, Zysk

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


+ dziewięć = 15

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>