ZYSKI i inne
rodzaje
SUKCESU

Przetrwanie - Skuteczność – Efektywność – Wygoda – Dobrobyt - Luksus
Na jakim poziomie chcesz robić biznes i żyć?

Dbanie o klienta w procesie sprzedaży
Dlaczego sprzedawcy źle sprzedają i denerwują klientów

Kl. – Kilka dni temu kupowałem sportowe buty. Ponieważ nie było na półce w takich kolorach jakie chciałem, to wziąłem do ręki białe.

S. – „Ładny kolor” – powiedziała sprzedawczyni, która się pojawiła.

Kl. – Przemilczałem swój komentarz do tej oczywistej ściemy, którą zostałem uraczony. Kiedy jednak przymierzyłam buty, to okazało się, że były lekko za ciasne z boku. „Czy ma Pani szersze?” spytałem.

S. – Rozciągną się – odpowiedziała sprzedawczyni.

Kl. – „A jak się nie rozciągną to mogę oddać?” spytałem

S. – „Jeśli nie będą używane” odpowiedziała sprzedawczyni.

Kl. – „To jak mam je rozciągnąć jeśli nie mogę ich używać?” odpowiedziałem.

Z jednej strony chcemy żeby nasi sprzedawcy sprzedawali a z drugiej nie uczymy ich nawet rozpoznawać rzeczywiste potrzeby klienta. Uczymy ich jak wciskać klientowi to , co mamy na półkach i w magazynie. To jest styl działania, który nadaje się do szybkiej i masowej sprzedaży gdzie dbałość o klienta jest bardzo silnie zredukowania.

Tak można było sprzedawać na socjalistycznym rynki producenta. Kiedy jednak rynek jest pełen silnie konkurujących ze sobą form, to jest to strategia samobójcza.

 

Skomentuj

Posted under: Sprzedaż

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


siedem − 2 =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>