JPII a Kryteria Satysfakcji Zawodowej w biznesie
Była dla mnie ciekawe przyjrzeć się uważnie temu, jak Pan Paweł II różnił się od typowych biznesmenów kryteriami satysfakcji zawodowej. Profil kryteriów satysfakcji zawodowej zawiera najczęściej występujące obszary motywacji, która jest istotna dla typowego biznesu. Kryteria te podzieliłem na dwie grupy:
I. Wyniki
II. Komfort.
Za punkt odniesienia do porównań przyjąłem profil bardzo dobrego biznesmena, który ma na koncie dużej klasy stabilne osiągnięcia. Nie znaczy to, że każdy biznesmen ma podobny do niego profil. Jednak jest to profil osoby, która może być dla bardzo dużych grup biznesmenów wzorem tego jak się robi naprawdę dobry biznes.
Na wykresach biznesmen [1-018] jest oznaczony zielonym kolorem a Jan Paweł II niebieskim. Omówię teraz, po kolei obie części profilu Kryteriów Satysfakcji Zawodowej w biznesie. Na początek kryteria, w których chodzi o osiągane wyniki.
Jak widać na wykresie niektóre kryteria są dla obu tych osób podobnie ważne, choć były zapewne rozumiane inaczej, z innych powodów były ważne i do czego innego były stosowane.
Podobnie ważne były tylko wyniki i osiągnięcia. Cała reszta kryteriów różni się wyraźnie lub nawet zasadniczo. Nic zresztą dziwnego, Jan Paweł II nie lokował swoich działań w obszarze biznesu i nie zależało mu na typowych dla biznesu osiągnięciach. Nie znaczy to jednak, że nie możemy się od niego nauczyć wielu bardzo atrakcyjnych i skutecznych strategii działania.
W II obszarze Kryteriów Satysfakcji Zawodowej w biznesie koncentrujemy się na komforcie związanym z działaniem.
I znowu możemy prześledzić jak różne były kryteria sukcesu u Jana Pawła II. Na czym innym koncentrował on swoją uwagę i co inne było dla niego ważne.
W tym artykule nie będę się zajmował kryteriami sukcesu, które były dla Jana Pawła kluczowe. Wymagało by to oddzielnych studiów i analiz. Być może w przyszłości zajmę się tym tematem.
Wpisany 4 maja 2014