W profilu A-S-K bierzemy pod uwagę trzy fundamentalne parametry, od których zależy sukces w biznesie:
Aspiracje, ambicje … – czego menadżer naprawdę chce
Siła – jak duża jest jego siła sprawcza w relacji do aspiracji
Kompetencje – w jakim stopniu jego kompetencje są wystarczające do osiągnięcia postawianych celów.
Ten sposób określania ludzi w biznesie stworzyłem, ponieważ potrzebowałem bardzo prostego, syntetycznego narzędzia do oceny przydatności osoby do wyznaczonych zadań. Teorię do tego narzędzia prezentowałem na III Międzynarodowej Konferencji Coachingu, która odbyła się na Akademii im. Leona Koźmińskiego w 2012r.
W zależności od tego jak silne są, u danej osoby, poszczególne wymiary dostajemy kilka możliwych typów biznesowych graczy wraz z ogromną różnorodnością sytuacji, kiedy przejdziemy do szczegółowej oceny każdego z tech trzech kluczowych parametrów.
W następnym wpisie omówię profil A-S-K wybitnego menadżera.
Wpisany 14 sierpnia 2013