ZYSKI i inne
rodzaje
SUKCESU

Przetrwanie - Skuteczność – Efektywność – Wygoda – Dobrobyt - Luksus
Na jakim poziomie chcesz robić biznes i żyć?

Strategia działania w trudnej i niejasnej sytuacji cz. 1.
Firma [075] wystąpiła z dodatkowymi wymaganiami dotyczącymi współpracy. Wymaganie te stanowią pułapkę ...

Nasz klient [011], współpracuje od niedawna z organizacją [075]. Na obecnym etapie opłacalność robienia z nią interesów oceniamy na 75%, czyli średnio. Co nie znaczy, że warto z niej rezygnować. Współpraca ta daje organizacji naszego klienta ok. 10% wpływów. Istnieje też biznesowa przestrzeń na to, by tą współpracę rozszerzyć na tyle, by dawała ok. 50% wpływów. Obie firmy mają obecnie dopełniający się potencjał i mogą wyjść na rynek  z atrakcyjnym produktem o wysokiej rentowności. Organizacja [011] może to, co prawda zrobić samodzielnie, jednak musiała by rozbudować u siebie biznesowe funkcje, w których do tej pory nie była silna i byłby to dla niej kompromis względem przyjętej strategii rozwoju, której się do tej pory konsekwentnie trzymała. Organizacja [075] ma te funkcje dobrze rozbudowane i są to jej zasadnicze funkcje do skutecznej ekspansji rynkowej. Na potrzeby wspólnego projektu, który oznaczymy kryptonimem  „V” organizacja [075] potrzebuje jednak trochę przemodelować dotychczasowy swój sposób działania i dostosować go do specyfiki projektu „V”. Nie są to jednak ani zmiany radykalne ani specjalnie kosztowne. Jednak w nowym projekcie „V” organizacja [075] była by zależna do naszego klienta {011] gdyż byłoby bardzo trudno wymienić jego wkład na podobny wkład wzięty od innego podmiotu. A już zupełnie nierealne jest by organizacja [075] zdołała samodzielnie taki wkład stworzyć.

Do  tej pory współpraca pomiędzy obu firmami układała się poprawnie i była opłacalna dla obydwu stron.  W pewnym momencie organizacja [011] złożyła organizacji [075] propozycję rozszerzenia współpracy na nowy produkt „V”. Niedługo po tym, pojawiły się zwiększone żądania ze strony organizacji [075] dotyczące dotychczasowej współpracy. Sytuacje ta jest na tyle niewygodna dla naszego klienta [011], że warto ją rzetelnie zrozumieć i wybrać optymalną strategię działania.

Właściwe pytania

Co chcemy wiedzieć w sytuacji związanej z projektem „V”:

  1. na ile warto zajmować się dalej współpracą z organizacją [075]?

a jeśli warto to:

  1. czy nowe wymagania organizacji [075] są odgórnie zalecone, czy jest to inicjatywa pochodząca ze szczebla niżej, który chce się wykazać swoją bojowością?
  2. czy jest to sposób, w jaki organizacja [075] testuje potencjalnego kooperanta [011] przed rozważeniem możliwości współpracy przy dużo większym projekcie „V”?
  3. czy wzrost wymagań, które  organizacja [075] ostatnio wysunęła stosuje ona także do wszystkich innych podmiotów czy jest to akcja nakierowana tylko na naszego klienta [011]?
  4. czy są jeszcze inne kluczowe pytania, których sobie jeszcze nie zadaliśmy?

Skomentuj

Posted under: Władza i wpływ, Zarządzanie, Zysk

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


4 + cztery =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>